Predstavljamo mlado podjetnico Sanjo Selič

Bodoča ekonomistka, ki je svoj podjetniški izziv našla v gostinstvu


Predstavljamo mlado podjetnico Sanjo Selič, študentko ekonomije, ki je svoj izziv našla v gostinstvu. S pomočjo svoje družine se je lotila zahtevnega projekta, in sicer kako gostinsko ponudbo v manjšem kraju narediti tako privlačno in kvalitetno, da bi jo lahko vsak trenutek prestavili v najbolj mondene kraje sveta, pa bi gostje še vedno doživeli tisto pravo domačnost.  

Pogovarjali smo se s Sanjo Selič, bodočo ekonomistko, ki se je lotila gostinstva.

Zakaj si se lotila podjetništva?
Odrasla sem v podjetniški družini in nikoli si nisem želela službe, v kateri bi delala ene in iste stvari, da bi moji dnevi postali monotoni. V podjetništvu vidim izzive in sedaj, ko sem zaključila s študijem imam priložnost, da razvijem svojo podjetniško idejo ter nekaj spremenim v skupnosti.

Zakaj ravno gostinstvo?
Kava je zame že vrsto let družabni dogodek dneva, da lahko sprostim vse svoje misli in si s prijatelji izmenjam mnenja. S prijatelji smo bili marsikje na kavi in pri tem sem opazovala tudi ponudbo gostincev. Tisto, kar sem pri lokalnih gostincih pogrešala, sem našla drugje, na primer pri gostincih v Celju. A še bolj kot sama ponudba me je motila miselnost nekaterih, da za Šentjur in Šentjurčane je pa vse v redu, da ne bodo sprejeli drugačne, bolj kakovostne in raznolike ponudbe. Potem pa se je doma ponudila priložnost, da se lotim gostinstva, ki sem jo z veseljem sprejela.

Kakšna je tvoja vizija lokala?
Na steni, na terasi, imamo narisan svet in moja vizija je, da bi s ponudbo vsak mesec obiskali oziroma predstavili po eno državo sveta. Obiskovalci dobijo pri nas priložnost okusiti kaj novega, mi pa postopoma širimo ponudbo lokala. 

Kako si oblikovala ponudbo? Po čem se razlikuješ od drugih ponudnikov?
Trenutno še ni velikih razlik med našim in drugimi lokali. Dobila sem dober nasvet, da je bolje, da začneš z osnovami, z malimi koraki, drugače te lahko pokoplje lastna vizija. Tako imaš priložnost postopoma dodajati novosti, ki jih bodo obiskovalci radi sprejemali. Prvi takšen primer, dogodek, ki smo ga organizirali je bil Havana night. Kubanski ritmi in koktajli so preverjena varianta, ki je že vsem znana in je nekaj, na kar vsi radi pridejo. Hkrati pa postopoma uvajamo novosti, širimo ponudbo z domačimi vodami z okusi, z drugačno ponudbo tortic, kot jo imajo drugi. Moraš si upati biti drugačen, kar smo dokazali že s samim stilom lokala, ki ene odbije, drugim pa je zelo všeč. 

Kakšni so bili začetki?
Vse je šlo na hitro, sicer sem skoraj leto dni pripravljala koncept za ponudbo lokala. Lokal pa smo obnovili zelo na hitro, zato da center ni bil dlje časa brez gostinske ponudbe. Veliko sta mi pomagala starša s svojimi izkušnjami. Največji izziv pa mi je predstavljalo dokončno dogovarjanje s ponudniki, ko smo izbirali skodelice, dekoracije, izbirali dobavitelja kave, čajev, se dogovarjali za cene … Veliko je bilo dogovarjanja in sestankov, in konec koncev tudi časovnega pritiska, saj sem želela čim prej odpreti lokal.

Kako komuniciraš s strankami?
Poskušamo se izogibati agresivnega marketinga, ker ga tudi sama osebno ne prenesem. Želimo si, da ljudje naš lokal izberejo zato, ker jim je všeč, ker se tukaj dobro počutijo, zaradi kakovosti naše ponudbe. Postopoma bomo izoblikovali zaključeno zgodbo, smo pa že pritegnili nove stranke, ki prej sem niso prihajale, kar je dober znak, da smo zanimivi, da imamo dobro ponudbo in všečen ambient. 

Kako se znajdeš v vlogi vodje?
V različnih projektih mi je vedno pripadla vloga vodje, znala sem razdeliti delo in sem prevzela tudi svoj del obveznosti. Na vlogo vodje se sicer nisem posebej pripravljala, mislim pa, da nam gre dobro. Nočem biti preveč tečna in tudi ne preveč popustljiva. Seveda se zgodi, da kje zaškripa, a vseeno se da na lep način veliko urediti. Skušam gojiti timski duh in pripadnost lokalu, tako da sprašujem sodelavce za njihovo mnenje, kako bi kaj uredili, kaj so kje videli. Sam začetek je bil zahteven, ker imamo drugačen način strežbe, a postopoma smo se uigrali, tudi s pomočjo predlogov sodelavcev.

Bi kaj naredila popolnoma drugače, če bi se zdaj vrnila na začetek?
Pravzaprav ne, bil je »streznitveni« trenutek, ko ti nekdo, ki te ne pozna neobremenjeno pove, kaj ga moti. Kritika je padla na hitrost strežbe, a smo kritiko vzeli v zakup in še isti dan poiskali vzroke in jih v hitrem času, kot ekipa tudi odpravili. Popolnoma smo se reorganizirali, prav s pomočjo predlogov sodelavcev. Tako dobro smo optimizirali organizacijo dela, da nas danes na izmeno dela manj, kot na začetku.

Kako se znajdeš v birokraciji?
Ni mi čisto tuja, saj sem že prej pomagala v družinskem podjetju in sem poznala te poslovne procese. Seveda so razlike, a sem imela izobraževanje, da sem osvojila osnove, tako del teh obveznosti naredim samostojno.

Kakšne izzive še vidiš pred sabo?
Želim popestriti večere ob koncih tedna, kar je velik izziv, saj k nam prihajajo raznoliki gosti. Velik izziv je izbrati pravo glasbeno zvrst, saj eni prisegajo na alternativo, po drugi strani pa bi marsikdo bil vesel kake veselice. Ne želimo se omejiti, radi bi, da se pri nas vsi počutijo dobro in tako bomo počasi pokrili vse okuse in želje ter z dogodki zadovoljili vse naše goste.

Kaj bi svetovala tistim, ki razmišljajo, da bi se lotili gostinstva oziroma podjetništva?
Vsak si naj dobro razčleni, kaj si želi početi in naj se ne boji začeti. Super je, če lahko svojo podjetniško idejo združiš s svojim hobijem, s tistim, kar rad in z veseljem delaš. Lažje je, če se dobro pripraviš, saj vedno naletiš na kakšne izzive, ki se na začetku zdijo bolj kot ovire. Sama sem velikokrat preveč trdoglava, ampak splača se poslušati tudi nasvete, saj ti lahko že ob koncu istega dneva veliko pomagajo.

Ne splača pa se v nedogled odlašati z izvedbo svojega projekta, tudi sama sem videla, da se projekti sproti spreminjajo in prilagajajo. Vsak dan je prišlo do neke spremembe in težko je biti 100 % pripravljen, pa saj tudi nikoli nisi 100 % pripravljen.


Na Mladinskem centru Šentjur, organizacijska enota Razvojne agencije Kozjansko, v okviru projekta Set up!, na katerem mladi spoznavajo svet socialnega podjetništva, predstavljamo mlade podjetnike iz širšega območja, ki so lahko vir navdiha in idej, vsem ki želijo vstopiti v svet podjetništva. Projekt sofinancira Evropska komisija iz programa Erasmus+ Mladi v akciji.

nazaj

Aktualno

Prvi zaposlitvi, prva uspeha v novi skupini Ključ

Projekt Ključ za mlade, ki se še šolajo ali že iščejo zaposlitev

Vabljeni na delavnico "Možnosti interpretacije hiš znanih oseb"

V četrtek, 28. septembra, ob 10.00 uri v Ipavčevi hiši v Šentjurju

Oktober 2017

Več dogodkov

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Občina Šentjur