Predstavljamo Serious Blends Saše Kovačiča in Žana Bračiča

Ustanovitelj podjetja in blagovne znamke Serious Blends


Sašo Kovačič in Žan Bračič sta mlada Savinjčana, ki sta se lotila posla z začimbami. Februarja letos sta po letu dni predpriprav in z minimalnim vložkom odprla svoje podjetje. Pripravila sta prve mešanice začimb za prodajo, razvila svojo blagovno znamko "Serious Blends" in še pred začetkom letošnjega poletja zagnala tudi lastno spletno trgovino. Čeprav sta Žan in Sašo šele sredi svojih dvajsetih, sta po letu in pol že globoko v poslu in svetu začimb, pa čeprav za zadnje nimata nobene formalne izobrazbe. Njuno znanje je neformalno, o zeliščnih rastlinah in kuhinji se izobražujeta sama. Uživata v podjetništvu, kljub vsakodnevnim izzivom in problemom. Vse kar trenutno ustvarita vračata nazaj v podjetje, saj se zavedata da je podjetništvo tek na dolge proge.

Ideja za pripravo lastnih mešanic začimb je nastala iz čisto praktičnih razlogov. Fanta imata rada zdravo, dobro in okusno hrano. Eden od pogojev, da lahko pripraviš okusen obrok so kakovostne začimbe. Da je obrok čimbolj zdrav pa je fino, da uporabiš sestavine, ki ne vsebujejo konzervansov in ojačevalcev okusa in slednjega je veliko prav v začimbah. Ker v Sloveniji nista našla takšnih začimb, sta se odločila, da si jih bosta naredila sama. Prijatelji in domači so bili nad začimbnimi mešanicami navdušeni in jima svetovali, da iz tega naredita nekaj več, vse ostalo je že zgodovina. Vsakodnevna naročila so dokaz, da sta na pravi poti.

Pogovarjali smo se s Sašem Kovačičem in Žanom Bračičem, ustanoviteljema podjetja Serious Blends.

Koliko časa je preteklo od ideje do njene implementacije, da sta lahko produkt pričela prodajati? In kateri trenutek je bil ključen za odločitev, da bosta svoje začimbne mešanice dala na trg, da bosta razvila svojo blagovno znamko?
Sašo: Na začetku sva želela pridelati in predelati začimbe v celoti sama, a sva kmalu ugotovila, da vsega ne zmoreva, saj nama je zmanjkalo časa za trženje končnih produktov.
Žan: Tudi kmetje, ki pridelujejo zelišča in zelenjavo je sami ne pridelajo dovolj za najine potrebe. Tako zdaj odkupujeva že posušene začimbe od poslovnega partnerja, ki se ukvarja s predelavo in sušenjem. Velik izziv nama je predstavljalo še vprašanje, kako zapakirati začimbe, da bodo privlačne – tudi mladim.
Sašo: In kako približati zdravo hrano mladim. Vsak ve kako izgleda "Coca-Cola", najin cilj je, da vsak ve kako izgledajo "Serious Blends", ki so že same zdrave in so del zdravega načina življenja.

Ali je okolje (če odštejemo najbližje prijatelje in starše) spodbudno? Naletita na več zaprtih ali odprtih vrat?
Žan: Vrata so zaprta samo v naših glavah, če prideš s pozitivno energijo se ti vrata sama odprejo.

Kako velik je trg na področju začimb, kako sta določila ceno izdelkov?
Sašo:
Slovenski trg je dovolj velik, čeprav se nama na začetku ni zdel. A ljudje pri nas radi in veliko kuhajo, potem je tu še tujina, tako da ja, trg je ogromen, brezmejen.
Žan: Pogledala sva cene podobnih izdelkov doma in v tujini. Ceno izdelka je težko postaviti, hotela sva ponuditi dobro kakovost po nižji ceni. Pa najina cena ni nizka, čeprav, glede na kakovost je. In ceno lahko kadarkoli znižaš, zvišati je ne moreš.

Koliko naročil imata mesečno? Ali ciljata na kakšen specifičen trg v tujini, kje menita, da imata največ možnosti?
Žan:
Začela sva z nekaj naročili na teden, zdaj sva tako daleč, da imava vsak dan v povprečju med 5 in 10 naročil ter več kot 500 ogledov strani.
Sašo: Prodaja še vedno poteka preko najine spletne prodajalne. Se pa dogovarjava za vstop v trgovine, a težko se je dogovoriti za pravično ceno. Svoje začimbe promovirava predvsem na internetu, tako se z enim klikom znajdeš v najini spletni trgovini in že lahko naročaš.

Ali imata dovolj veliko in raznoliko ponudbo izdelkov za dolgoročen uspeh na trgu?
Žan:
Tu imava neomejeno število možnosti. Sposobna sva vsak dan narediti novo mešanico začimb. Če pri mešanici iz petih začimb spremeniva njihovo razmerje že dobiva popolnoma novo začimbno mešanico. Osnovnih začimb pa je preko sto in zato lahko ustvariva ogromno kombinacij.
Sašo: Na začetku sva hotela ponuditi nekaj drugačnega, ampak to kar dejansko hočeva dati na trg, tega še na trgu ni in to kar prihaja, tega še Slovenija ni videla.
Žan: Velik poudarek sva dala embalaži in izgledu blagovne znamke.
Sašo: Najin vzor je bila kolekcija dragih, iz lesa narejenih ur, ki ima tudi leseno embalažo, da je vse v stilu. Nisva pa hotela plačevati drage embalaže. Pri paketu začimb sva se odločila za enostaven dizajn in okolju prijazno embalažo, kar pusti zelo dober vtis pri strankah.
Žan: Nisva hotela, da je vse skupaj videti ceneno. Je razlika ali vzameš v roke papirnato vrečko ali plastično oziroma stekleno stekleničko. Pomembno je tudi, da lahko začimbe dobro zapreš, da je embalaža uporabna.

Kakšni izzivi so postavljeni pred blagovno znamko Serious blends?
Žan:
Gradiva zgodbo za najino blagovno znamko, najin cilj je, da ko ljudje pomislijo na Serious Blends ne pomislijo na začimbe, ampak na doživetje. Načrtujeva platformo, ki bo služila tudi promociji drugim mladim, ki so uspešni na različnih področjih.
Sašo: Ogromno je mladih ljudi v Sloveniji, ki so izjemni na toliko področjih, pa zanje nihče ne ve. Najin cilj je ta, da skozi platformo in skozi zgodbo najine blagovne znamke, predstaviva čim širši javnosti te mlade.

Kaj je vajina končna destinacija? Kaj želita, da vama blagovna znamka Serious blends prinese?
Žan:
Hočem, da ljudje kupujejo najine začimbe, ker so zdrave in ker si želim, da bi ljudje jedli zdravo hrano. Želiva si, da bo čez pet let podjetje tako daleč, da bo skrbelo tudi za naju. Trenutno vse vračava v podjetje.

Kakšen nasvet bi dali drugim mladim, ki so na čistem začetku oziroma šele tipajo svet podjetništva?
Sašo:
Bodite previdni in poslušajte sebe.
Žan: Optimizem! Glavo moraš imeti na mestu. Tudi kako se soočaš sam s seboj. Vsak problem se da rešiti, ampak pomembno je kako se soočaš s problemi … drugače je podjetništvo težko.
Sašo: Ni dneva v podjetništvu brez problemov, razlika je samo, da je enkrat manjši in drugič večji. In pa vedno bo večina mislila drugače od tebe.
Žan: Če tega ni, potem je nekaj narobe.                    
Sašo: Najprej sva si to jemala k srcu, ampak zdaj veva, da če je tako, da je potem vse v redu.
Žan: Sicer pa sva še vedno na začetku.
Sašo: Zdaj se še privajava na podjetništvo.


Na Mladinskem centru Šentjur, organizacijska enota Razvojne agencije Kozjansko, v okviru projekta Set up!, na katerem mladi spoznavajo svet socialnega podjetništva, predstavljamo mlade podjetnike iz širšega območja, ki so lahko vir navdiha in idej, vsem ki želijo vstopiti v svet podjetništva. Projekt sofinancira Evropska komisija iz programa Erasmus+ Mladi v akciji.

nazaj

Aktualno

Predstavljamo mladega podjetnika Domna Žagarja

Oblikovalec in izdelovalec okrasnih in uporabnih predmetov

Priložnost za delo na kmetiji na Irskem

Za mlade, ki so polnoletni, imajo vozniško dovoljenje in prihajajo s kmetij ali jih zanima delo na kmetiji

Vabimo na delavnico Nastje Mulej "Razmišljanje izven ustaljenih okvirjev"

Rok prijave: 16. november 2017!

December 2017

Več dogodkov

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Občina Šentjur