Aktualno
Zaključili smo s Sončnimi uricami
Sončne urice in Waldorfska pedagogika
Ne moremo razumeti možganov, če ne razumemo delovanja srca (začetnik waldorfske pedagogike dr. Rudolf Steiner).
V ponedeljek, 28. junija je v mladinskem inkubatorju potekala predstavitev Sončnih uric, otroških ustvarjalnih delavnic, ki jih je v Mladinskem centru Šentjur, od marca, vodila Katarina Jenšterle, absolventka waldorfske pedagogike.
Na ogled je bila razstava slik, tehnike »mokro na mokro«, ki so jih naredili otroci in predavanje o waldorfski pedagogiki, ki ga je izvedel dr. Andrej Fištravec. Dogodek je popestrila Katka s svojo skupinico otrok, ki je prikazala način dela v sončnih uricah ter igre in pesmi, ki so se jih naučili.
Glavno sporočilo predstavitve waldorfske pedagogike, načina dela v waldorfskih vrtcih in šolah je bilo, da je človek intelektulno bitje, pa tudi bitje srca in volje. Dr. Fištravec je poudaril, da je waldorfska pedagogika, pedagogika za glavo, ki razvija intelektualne sposobnosti, srce, ki krepi umetniški čut in roke (volja), ki skrbijo za ročne spretnosti. Izobražuje se skozi izkustveno učenje. Otroci imajo direkten stik z naravo, spoznavajo naravne materiale, saj je vse, od pohištva do prehrane, naravno. V waldorfskem vrtcu se otroci učijo skozi dejanja, na primer ne poznajo dni v tednu, vedo pa, da en dan v tednu pečejo kruh, saj vzgojiteljice ali »tete z velikim srcem«, kot jim pravijo v waldorfskem vrtcu, pričarajo peko kruha in skupaj z njimi spečejo kruh.
Poučevanje se prilagaja otrokovim razvojnim fazam, tako da lahko otroci z zanimanjem sodelujejo. Prizadevanja so usmerjena k temu, da otroci zrastejo v odgovorne, ustvarjalne, socialne in zrele svobodne osebnosti.
V Sloveniji sta dve Waldorfski osnovni šoli, v Mariboru in Ljubljani, v Ljubljani je tudi gimnazija, vrtci pa so v Mariboru, Ljubljani, Jesenicah. Obstajajo pa tudi prizadevanja in iniciativa staršev za odprtje vrtca v Celju in Velenju.
Vabljeni k ogledu fotogalerije.
Nazaj