Aktualno
Bodoči socialni podjetniki na usposabljanju v Romuniji
Teden dni preživeli na vzhodu Romunije
12 Šentjurčanov se je prejšnji teden, v okviru projekta socialnega podjetništva za mlade "Set up!", udeležilo usposabljanja na katerem so spoznavali osnove socialnega podjetništva in odkrivali čare Slovencem dokaj neznane Romunije, ki se lahko ponaša z odlično kulinariko, čudovito pokrajino in zanimivo ter bogato kulturno dediščino.
Na usposabljanje v Romunijo
Mladi so na 6-dnevnem usposabljanju spoznavali osnovna univerzalna pravila socialnega podjetništva in videli primere dobre prakse socialnega podjetništva v Romuniji. Kljub celodnevnemu programu pa so vseeno lahko doživeli Romunijo, okusili raznovrstno romunsko kulinariko in si ogledali nekaj znamenitosti. Usposabljanja so se poleg mladih Šentjurčanov udeležili tudi mladi iz Târgu Frumosa, mesta v katerem je potekalo usposabljanje in v katerem deluje nevladna organizacija Super Tineri, partnerska organizacija Mladinskega centra Šentjur na tem projektu.
Udeleženci usposabljanja so večino časa delali v mednarodnih skupinah ter raziskovali in opravljali različne naloge. Najzahtevnejši del usposabljanja pa je bil, ko so mladi definirali potrebe lokalnih skupnosti in s tem pod vprašaj postavili svoje poslovne ideje. V spodbudo pa so jim bili trije primeri dobrih praks v mestu Iaşi, ki je predlani s skoraj pol milijona prebivalcev postalo drugo največje v Romuniji. V mestu, ki je bilo med 16. in 19. stoletjem prestolnica Kneževine Moldavije in ki se ponaša z najstarejšo univerzo v Romuniji ter eno najlepših študijskih knjižnic v Evropi, se razvijajo alternative sodobni potrošniški družbi. V enem izmed socialnih podjetij reciklirajo tekstil. V mestu na večih lokacijah zbirajo stara oblačila, jih popravljajo ali pa iz različnih kosov izdelujejo popolnoma nova. Drug primer je vegetarijanska restavracija, ki deluje v središču mesta. Njihovo vodilo je, da je vsa hrana sveža in da več kot 90 % hrane kupijo pri manjših kmetih v okolici. Temu primerno skoraj vsak dan prilagajajo tudi ponudbo jedi. Tretji primer pa je usmerjen v podporo mladim umetnikom. Velika palača iz druge polovice 19. stoletja, v kateri je skoraj pol stoletja delovala zloglasna romunska tajna policija Securitate, je danes prostor za umetnike in alternativce, v njej pa deluje tudi manjša kavarnica z galerijo. Namen kavarne, ki deluje kot socialno podjetje, je spodbujati in podpirati mlade umetnike, razstavljati njihova dela in zagotavljati prostor za mreženje in kreativno razmišljanje.
Zadnji dan usposabljanja pa so mladi v parku ob osrednji promenadi v mestu Târgu Frumos izvedli tudi mikro podjetniško aktivnost. Porazdeljeni v skupine so organizirali sladki festival ter postavili improvizirane stojnice, na katerih so za simbolične cene prodajali svoje produkte in storitve.
Partnerska organizacija Super Tineri pa je izpolnila veliko željo slovenskih udeležencev in jim organizirala vožnjo s tradicionalnim vozom, ki ostaja eno glavnih prevoznih sredstev na podeželju. Poleg skoraj uro dolge vožnje na vozu med neskončnimi polji žita in sončnic je sledil postanek za zobanje domačih marelic in degustacijo domačega vina. Vse pa se je zaključilo z močno ploho, ki je osvežila polja, sadovnjake in vinograde ter Šentjurčane na vozu.
Mimogrede rešili poroko!
Šentjurčani so bolj ali manj naključno vpadli na pravo romunsko poroko. Poročno slavje je namreč potekalo v restavraciji hotela, v katerem so bili nastanjeni. Nehote so se povabili na poroko in zgodaj zjutraj dali že ugašajočemu poročnemu slavju nov zagon. Tako se je zabava nadaljevala še tistih nekaj ur, kolikor jih je manjkalo do sončnega vzhoda. Nevesta je bila nad šentjursko mladino navdušena, muzikantje pa hvaležni saj so zbudili goste in napolnili plesišče. |
Aktivnosti po Romuniji?
Po vrnitvi v Slovenijo pa mlade čakajo zahtevnejši koraki s področja podjetništva. Doslej so se predvsem osredotočali na identificiranje in povezovanje lastnih interesov, znanj in veščin, kar jim je pomagalo pri postavitvi osebnih in kariernih ciljev. Pričenja se tudi sklop zanimivih delavnic s področja podjetništva, prvo bo vodil Tadej Zajšek, ki se ukvarja z digitalnim marketingom in strateškim planiranjem v podjetjih. Deloval bo kot njihov mentor in jim s pomočjo metode "kanvas", ki se uporablja namesto klasičnega poslovnega načrta, pomagal ovrednotiti in razviti njihovo idejo oziroma jih usmerjati pri iskanju nove poslovne ideje do točke, da bo pripravljena za lansiranje na trg.
Utrinki s projektnih aktivnosti
Projekt sofinancira Evropska komisija iz programa Erasmus+ Mladi v akciji.
Nazaj