Aktualno
Obiskali socialni podjetji Knof in Skuhna
Na strokovni ekskurziji spoznali primera dobrih praks iz socialnega podjetništva
Mladi, vključeni v projekt o socialnem podjetništvu Set up!, so se v soboto, 26. novembra, odpravili na prvo strokovno ekskurzijo. Obiskali so dve organizaciji, ki delujeta po načelih socialnega podjetništva - Knof v Sevnici in Skuhno v Ljubljani in od gostiteljev izvedeli več o samem delovanju socialnih podjetij v Sloveniji.
Na Mladinskem centru Šentjur so skupino mladih, ki raziskujejo svet socialnega podjetništva, peljali na prvo strokovno ekskurzijo v okviru projekta Set up! Mlade so peljali na ogled dveh organizacij, ki delujeta po načelih socialnega podjetništva, a vsaka na svojem področju. Obiskali so Knof, ki velja za prvo registrirano socialno podjetje v Posavju. Podjetna skupnost oziroma zavod Knof se je razvil iz društva, ki so ga pred skoraj desetletjem ustanovili v Sevnici. Zavod poleg svetovanj nudi tudi podporo oziroma kar platformo posameznikom ali skupinam, ne glede na starost ali izobrazbo, pri realizaciji podjetniških idej. Slednji tako niso primorani ustanoviti lastno pravno osebo in lahko pod okriljem Knofa razvijejo, preizkusijo in tržijo svojo poslovno idejo in če se izkaže potreba, se lahko kasneje osamosvojijo. Trenutno v okviru zavoda deluje kar 8 podjetnih centrov. Najbolj znan podjetni center je Stara šola, ki zaposluje invalide tretje stopnje in ki ima v Posavju že 4 stalne trgovine, v katerih lahko kupite rabljena oblačila, drobne predmete, knjige in pohištvo po nizkih, tudi simboličnih cenah. Mrežo trgovin nameravajo še širiti, uvajajo pa tudi t.i. "pop up" trgovine, ki se za kratek čas pojavijo na zanimivih lokacijah v različnih krajih.
V Ljubljani smo obiskali Skuhno, ki jo vodi zavod Global. Skuhna je restavracija in catering, registriran kot socialno podjetje, z namen povečati zaposlitvene možnosti migrantov ter zbliževati kulture in razbijati mite in stereotipe. Jedi in spremljevalni program, kot so kuharske delavnice ter kulturni večeri, pripravljajo migranti iz Afrike, Azije in Južne Amerike, ki so si v Sloveniji uredili status priseljenca ali begunca in se tako lažje vključujejo v slovensko družbo.
Obe sogovornici, Mojca Metelko iz Knofa in Teja Kuk iz zavoda Global, sta mladim iz svojih izkušenj povedali prednosti in slabosti socialnega podjetništva. Poudarili sta, da mora tudi socialno podjetje ustvariti dovolj prihodkov iz svoje dejavnosti, da pokrije svoje stroške. Morebitna finančna podpora s strani države lahko odlično pomaga pri samem zagonu socialnega podjetja, ne sme pa biti glavni vir za preživetje podjetja. Slednje mora biti še bolj aktivno in prilagodljivo potrebam trga, da si ustvari dovolj prihodkov, saj se mora držati določenih pravil, ki se jih klasičnim podjetjem ni treba. Udeleženci ekskurzije so izvedeli tudi, kako se v različnih organizacijah odzivajo na prepreke in izzive s strani državnih organov, konkurence ter pobude s strani lokalnih skupnosti.
Strokovna ekskurzija je potekala v okviru projekta razvijanja podjetniških idej in socialnega podjetništva med mladimi "Set up!", ki ga izvaja Mladinski center Šentjur, programska enota Razvojne agencije Kozjansko, v sodelovanju s partnersko organizacijo Super Tineri iz Romunije. Projekt sofinancira Evropska komisija iz programa Erasmus+ Mladi v akciji.
Nazaj