Aktualno

Predstavljamo Serious Blends Saše Kovačiča in Žana Bračiča

Ustanovitelj podjetja in blagovne znamke Serious Blends

Sašo Kovačič in Žan Bračič sta mlada Savinjčana, ki sta se lotila posla z začimbami. Februarja letos sta po letu dni predpriprav in z minimalnim vložkom odprla svoje podjetje. Pripravila sta prve mešanice začimb za prodajo, razvila svojo blagovno znamko "Serious Blends" in še pred začetkom letošnjega poletja zagnala tudi lastno spletno trgovino. Čeprav sta Žan in Sašo šele sredi svojih dvajsetih, sta po letu in pol že globoko v poslu in svetu začimb, pa čeprav za zadnje nimata nobene formalne izobrazbe. Njuno znanje je neformalno, o zeliščnih rastlinah in kuhinji se izobražujeta sama. Uživata v podjetništvu, kljub vsakodnevnim izzivom in problemom. Vse kar trenutno ustvarita vračata nazaj v podjetje, saj se zavedata da je podjetništvo tek na dolge proge.

Ideja za pripravo lastnih mešanic začimb je nastala iz čisto praktičnih razlogov. Fanta imata rada zdravo, dobro in okusno hrano. Eden od pogojev, da lahko pripraviš okusen obrok so kakovostne začimbe. Da je obrok čimbolj zdrav pa je fino, da uporabiš sestavine, ki ne vsebujejo konzervansov in ojačevalcev okusa in slednjega je veliko prav v začimbah. Ker v Sloveniji nista našla takšnih začimb, sta se odločila, da si jih bosta naredila sama. Prijatelji in domači so bili nad začimbnimi mešanicami navdušeni in jima svetovali, da iz tega naredita nekaj več, vse ostalo je že zgodovina. Vsakodnevna naročila so dokaz, da sta na pravi poti.

Pogovarjali smo se s Sašem Kovačičem in Žanom Bračičem, ustanoviteljema podjetja Serious Blends.

Koliko časa je preteklo od ideje do njene implementacije, da sta lahko produkt pričela prodajati? In kateri trenutek je bil ključen za odločitev, da bosta svoje začimbne mešanice dala na trg, da bosta razvila svojo blagovno znamko?
Sašo: Na začetku sva želela pridelati in predelati začimbe v celoti sama, a sva kmalu ugotovila, da vsega ne zmoreva, saj nama je zmanjkalo časa za trženje končnih produktov.
Žan: Tudi kmetje, ki pridelujejo zelišča in zelenjavo je sami ne pridelajo dovolj za najine potrebe. Tako zdaj odkupujeva že posušene začimbe od poslovnega partnerja, ki se ukvarja s predelavo in sušenjem. Velik izziv nama je predstavljalo še vprašanje, kako zapakirati začimbe, da bodo privlačne – tudi mladim.
Sašo: In kako približati zdravo hrano mladim. Vsak ve kako izgleda "Coca-Cola", najin cilj je, da vsak ve kako izgledajo "Serious Blends", ki so že same zdrave in so del zdravega načina življenja.

Ali je okolje (če odštejemo najbližje prijatelje in starše) spodbudno? Naletita na več zaprtih ali odprtih vrat?
Žan: Vrata so zaprta samo v naših glavah, če prideš s pozitivno energijo se ti vrata sama odprejo.

Kako velik je trg na področju začimb, kako sta določila ceno izdelkov?
Sašo:
Slovenski trg je dovolj velik, čeprav se nama na začetku ni zdel. A ljudje pri nas radi in veliko kuhajo, potem je tu še tujina, tako da ja, trg je ogromen, brezmejen.
Žan: Pogledala sva cene podobnih izdelkov doma in v tujini. Ceno izdelka je težko postaviti, hotela sva ponuditi dobro kakovost po nižji ceni. Pa najina cena ni nizka, čeprav, glede na kakovost je. In ceno lahko kadarkoli znižaš, zvišati je ne moreš.

Koliko naročil imata mesečno? Ali ciljata na kakšen specifičen trg v tujini, kje menita, da imata največ možnosti?
Žan:
Začela sva z nekaj naročili na teden, zdaj sva tako daleč, da imava vsak dan v povprečju med 5 in 10 naročil ter več kot 500 ogledov strani.
Sašo: Prodaja še vedno poteka preko najine spletne prodajalne. Se pa dogovarjava za vstop v trgovine, a težko se je dogovoriti za pravično ceno. Svoje začimbe promovirava predvsem na internetu, tako se z enim klikom znajdeš v najini spletni trgovini in že lahko naročaš.

Ali imata dovolj veliko in raznoliko ponudbo izdelkov za dolgoročen uspeh na trgu?
Žan:
Tu imava neomejeno število možnosti. Sposobna sva vsak dan narediti novo mešanico začimb. Če pri mešanici iz petih začimb spremeniva njihovo razmerje že dobiva popolnoma novo začimbno mešanico. Osnovnih začimb pa je preko sto in zato lahko ustvariva ogromno kombinacij.
Sašo: Na začetku sva hotela ponuditi nekaj drugačnega, ampak to kar dejansko hočeva dati na trg, tega še na trgu ni in to kar prihaja, tega še Slovenija ni videla.
Žan: Velik poudarek sva dala embalaži in izgledu blagovne znamke.
Sašo: Najin vzor je bila kolekcija dragih, iz lesa narejenih ur, ki ima tudi leseno embalažo, da je vse v stilu. Nisva pa hotela plačevati drage embalaže. Pri paketu začimb sva se odločila za enostaven dizajn in okolju prijazno embalažo, kar pusti zelo dober vtis pri strankah.
Žan: Nisva hotela, da je vse skupaj videti ceneno. Je razlika ali vzameš v roke papirnato vrečko ali plastično oziroma stekleno stekleničko. Pomembno je tudi, da lahko začimbe dobro zapreš, da je embalaža uporabna.

Kakšni izzivi so postavljeni pred blagovno znamko Serious blends?
Žan:
Gradiva zgodbo za najino blagovno znamko, najin cilj je, da ko ljudje pomislijo na Serious Blends ne pomislijo na začimbe, ampak na doživetje. Načrtujeva platformo, ki bo služila tudi promociji drugim mladim, ki so uspešni na različnih področjih.
Sašo: Ogromno je mladih ljudi v Sloveniji, ki so izjemni na toliko področjih, pa zanje nihče ne ve. Najin cilj je ta, da skozi platformo in skozi zgodbo najine blagovne znamke, predstaviva čim širši javnosti te mlade.

Kaj je vajina končna destinacija? Kaj želita, da vama blagovna znamka Serious blends prinese?
Žan:
Hočem, da ljudje kupujejo najine začimbe, ker so zdrave in ker si želim, da bi ljudje jedli zdravo hrano. Želiva si, da bo čez pet let podjetje tako daleč, da bo skrbelo tudi za naju. Trenutno vse vračava v podjetje.

Kakšen nasvet bi dali drugim mladim, ki so na čistem začetku oziroma šele tipajo svet podjetništva?
Sašo:
Bodite previdni in poslušajte sebe.
Žan: Optimizem! Glavo moraš imeti na mestu. Tudi kako se soočaš sam s seboj. Vsak problem se da rešiti, ampak pomembno je kako se soočaš s problemi … drugače je podjetništvo težko.
Sašo: Ni dneva v podjetništvu brez problemov, razlika je samo, da je enkrat manjši in drugič večji. In pa vedno bo večina mislila drugače od tebe.
Žan: Če tega ni, potem je nekaj narobe.                    
Sašo: Najprej sva si to jemala k srcu, ampak zdaj veva, da če je tako, da je potem vse v redu.
Žan: Sicer pa sva še vedno na začetku.
Sašo: Zdaj se še privajava na podjetništvo.


Na Mladinskem centru Šentjur, organizacijska enota Razvojne agencije Kozjansko, v okviru projekta Set up!, na katerem mladi spoznavajo svet socialnega podjetništva, predstavljamo mlade podjetnike iz širšega območja, ki so lahko vir navdiha in idej, vsem ki želijo vstopiti v svet podjetništva. Projekt sofinancira Evropska komisija iz programa Erasmus+ Mladi v akciji.

Nazaj

Zadnje objavljeno

Razpisi in natečaji Sodeluj na fotografskem natečaju.

Fotografski natečaj Fotovizije 2025: Rez

JSKD razpisuje državni natečaj za najboljše fotozgodbe. Razpisana tema ...

Mladinski inkubator Si želiš 2-mesečno delovno-učno izkušnjo v Nemčiji?

Vključi se v iniciativo ALMA in pridobi dragocene delovne izkušnje v tujini

Mladi, stari od 18 do 35 let, ki niste zaposleni in niste vključeni v ...

Dogodki za mlade

SHIFT + A