Mladinski inkubator

Kako in zakaj registrirati blagovno znamko?

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost, kar pri potrošniku vzbudi zaupanje, ki je bistven element pri pridobitvi in ohranitvi poslovnega deleža na trgu. Zato je za vsako resno podjetje, za vsakega ambicioznega poslovneža bistveno, da iz svojega podjetja ali pa iz samega sebe ustvari prepoznavno blagovno znamko.

 

Kaj sploh je blagovna znamka?

Blagovna znamka (angleško trade mark) je pravica industrijske lastnine, s katero se zavaruje kakršen koli znak ali kombinacija znakov (objekt varstva), ki jih je mogoče grafično prikazati in ki v gospodarskem prometu omogočajo razlikovanje enakega ali podobnega blaga oziroma storitev enega podjetja od blaga ali storitev drugega podjetja ter imajo bistven vpliv na konkurenčnost.


Znak lahko predstavljajo besede (vključno z osebnimi imeni), črke, številke, figurativni elementi, tridimenzionalne podobe (vključno z obliko blaga ali njihove embalaže) ali kombinacije barv.

 

Blagovna znamka ali tržna znamka?

Teorija tržnega komuniciranja govori o korporativni, storitveni in blagovni znamki. Ker so vse tri na trgu, je njihova nadpomenka in zato najboljši izraz za katero koli entiteto na trgu tržna znamka. Zakon o industrijski lastnini pozna samo pojem "znamka", vse ostale pridevnike so si "izmislili" tržniki. 

 

Vloga blagovne znamke

Blagovna znamka ima lahko več vlog:

  • garancijsko funkcijo kakovosti blaga in storitev;
  • funkcijo izvora izdelka ali storitve;
  • reklamno funkcijo;
  • razlikovalno funkcijo.

 

Kakšne so pravice, zakaj registrirati blagovno znamko?

Imetnik registrirane znamke ima izključno pravico do uporabe določenega znaka za označevanje svojih proizvodov ali storitev. To pomeni, da ima imetnik pravico preprečiti tretjim, da bi brez njegovega soglasja za enako ali podobno blago oz. storitve uporabljali znak, ki je enak ali zavajajoče podoben njegovi znamki. Registrirana znamka pa ne izključuje pravice drugega, da registrira enak ali podoben znak za označevanje druge vrste blaga ali storitev, razen če gre za slovečo znamko.

 

Kako registrirati blagovno znamko?

Pred začetkom postopka za registracijo znamke se je smotrno pozanimati, kaj se lahko registrira kot znamka ter ali obstaja že registrirana enaka oziroma podobna znamka. Takšna poizvedba se lahko opravi na spletni strani Urada Republike Slovenije (RS) za intelektualno lastnino (UIL).

 

Prijavo za registracijo znamke se vloži pri Uradu RS za intelektualno lastnino, in sicer bodisi osebno v sprejemni pisarni urada bodisi po pošti oziroma telefaksu.

 

Prijava znamke mora vsebovati:

  • zahtevo za registracijo znamke na izpolnjenem obrazcu SIPO Z-1 (dostopen na spletni strani UIL);
  • seznam proizvodov oziroma storitev v dveh izvodih, v katerem so proizvodi in storitve razvrščeni v skladu z mednarodno klasifikacijo blaga in storitev;
  • prikaz znaka v črno-beli tehniki v petih izvodih; če se zahteva varstvo znaka v barvi, pa prikaz znaka v barvi v petih izvodih;
  • potrdilo o plačilu predpisane prijavne pristojbine.

Obrazec za prijavo znamke (SIPO Z-1) je potrebno predložiti v treh izvodih. Če zahteva ne vsebuje najnujnejših sestavin, urad pozove vložnika, da dopolni zahtevo. Ko je ta popolna, ji urad dodeli datum vložitve in številko.

 

Če ugovor zoper registracijo znamke ni vložen, urad pozove prijavitelja, naj plača pristojbino za registracijo znamke za prvih deset let. Po prejemu predpisane pristojbine izda odločbo o registraciji znamke, podatke o znamki pa objavi v svojem uradnem glasilu.


Znamka velja 10 let od dneva vložitve prijave. Njena veljavnost se lahko za enako obdobje neomejeno podaljšuje.

 

Stroški registracije blagovne znamke

Višina pristojbin je odvisna od števila razredov mednarodne klasifikacije, v katere se razvršča zadevno blago oziroma storitev. Prijavna pristojbina za vključno tri razrede mednarodne klasifikacije znaša 100 evrov, za vsak nadaljnji razred pa še 20 evrov. Pristojbina za registracijo znamke z veljavnostjo za prvih deset let znaša 150 evrov, za vsak nadaljnji razred pa dodatnih 50 evrov. Skupni minimalni stroški znašajo torej 250 evrov.

 

 

Zavod mladi podjetnik


Nazaj

Zadnje objavljeno

Aktualno Si že bil_a pri nas? Ali še ne? V vsakem primeru si vabljen_a v Aktivator

Dan odprtih vrat Mladinskega centra Šentjur

V petek, 11. 10. 2024, bo dober petek, v dobri družbi. Dobro ...

Mladinski inkubator Si želiš izvedeti več o programih v tujini?

Sodobni izzivi ne poznajo meja

Za uspešno spopadanje z njimi je včasih potrebno tudi čezmejno ...

Dogodki za mlade

SHIFT + A