Mladinski inkubator
Kako deluje LinkedIn?
Abc poslovnega družbenega omrežja
LinkedIn je spletno socialno oziroma družbeno omrežje podobno, kot Facebook, le da je namenjeno mreženju v poslovnem svetu. LinkedIn deluje že 13 let in januarja letos je omrežje obsegalo že več kot 400 milijonov uporabniških računov. Uporabljajo ga tako posamezniki, kot podjetja, saj se je LinkedIn izkazal, kot primerno okolje za osebno in poklicno predstavitev, gradnjo kariere in sklepanje različnih poslov.
Po podatkih LinkedIn-a je v Sloveniji 241.000 uporabnikov tega poslovnega družbenega omrežja. |
Če želimo LinkedIn uporabiti sebi v prid, moramo biti njegovi aktivni uporabniki, si vzeti nekaj časa, se potruditi in se dobro predstaviti zainteresirani javnosti oziroma uporabnikom družbenega omrežja.
Kaj početi na LinkedIn-u?
Pomembno je, da si zgradimo čim večjo mrežo kontaktov, podobno kot pri Facebooku širimo mrežo prijateljev, poznanstev oziroma stikov. Ko na LinkedIn-u zberemo najmanj 500 kontaktov, nas omrežje nadgradi z oznako "All star", kar nas potisne više v vidno polje tistih, ki na omrežju iščejo nove kadre.
Nihče ni nepopisan list, vsak od nas ima svoje dosežke in LinkedIn je primerno mesto, da jih predstavimo javnosti. Osredotočimo se na tiste, ki so pomembni za našo kariero in jih predstavimo na svojem profilu. Izberemo pomembne projekte, prejete nagrade ali priznanja, predstavimo posebne dosežke, svoja izdana dela (tiskana ali v e-obliki), kot so knjige, priročniki, igre ...
S priporočili pokažimo, da smo dober kader, da obvladamo svoje področje dela. Svoje sodelavce, delodajalce in poslovne partnerje, ki uporabljajo LinkedIn prosimo za priporočila, ki jih nato objavimo na svojem profilu. Ko nastopi čas, pa se spomnimo in uslugo vrnimo drugim.
LinkedIn omogoča, da pridobimo potrditve, t.i. endorsements, znanj in veščin, ki jih obvladamo, kar je lahko pomembno za tiste, ki iščejo ljudi z določenimi znanji in veščinami.
LinkedIn uporabnikom omogoča tudi povezovanje v interesne skupine. Vključimo se v tiste skupine, ki so iz našega področja oziroma v tiste, ki nas zanimajo. Pri tem ne bodimo plahi, pogumno se vključujmo v pogovore, delimo informacije, vprašajmo kar nas zanima.
LinkedIn Pulse od uporabnika zahteva, da vloži svoj čas, energijo in trud. Gre za obliko bloga, ki uporabnikom družbenega omrežja omogoča pisanje prispevkov o temah iz področij, v katerih smo poslovno aktivni in ki jih seveda dobro poznamo. Ljudje po svetu iščejo nove informacije, nasvete, ideje, izkušnje in morda si lahko s pomočjo bloganja odpremo kakšna nova vrata.
|
Aktivni uporabniki seveda spremljajo objave drugih uporabnikov LinkedIn-a, jih prebirajo, komentirajo in všečkajo. Kar pričakujemo od drugih, moramo početi tudi sami. |
Vloga družbenih omrežij pri iskanju zaposlitve
Addecco je leta 2014 v 24 državah izvedel obširno raziskavo o zaposlovanju preko družbenih omrežij. Raziskava, vanjo je bila vključena tudi Slovenija, je pokazala, da že več kot 30 % iskalcev zaposlitve prvi stik z delodajalcem vzpostavi preko družbenih omrežij in da je že vsak deseti iskalec zaposlitve prejel ponudbo za delo preko družbenih omrežij.
Delodajalci priznavajo, da preko družbenih omrežij dokaj enostavno preverijo kandidatova osebna prepričanja in mišljenja. Vsak tretji delodajalec je tudi priznal, da je kandidata zavrnil zaradi neprimerne fotografije ali vsebine, ki jo je objavil ali delil na svojem družbenem omrežju.
Zavod mladi podjetnik in Addecco
Nazaj