Mladinski inkubator
Prijavite se na šolo za mentorje otroških gledaliških skupin
Rok za prijavo je ponedeljek, 15. april, oziroma do zapolnitve prostih mest
Šola za mentorje otroških gledaliških skupin je namenjena vsem mentorjem otroških gledaliških skupin, ki se srečujejo z naslednjimi vprašanji: kako izbrati besedilno predlogo, kako vzbuditi entuziazem v skupini, kako delati z otroki - igralci, kako strukturirati vaje, da se otroci ne začnejo dolgočasiti, pa so vendarle pripravljeni še in še ponavljati iste prizore, kako jim pomagati pri učenju besedila, kako z otroki delati na utelešanju dramskih oseb, kako biti režiser in ne zanemariti otroške ustvarjalnosti?
Praktična delavnica se bo osredotočila na dramaturgijo in dramatizacijo besedil. Vsak izmed udeležencev si še pred začetkom delavnice izbere tekst, ki bi ga želel v prihodnjem šolskem letu uprizoriti s svojo skupino. V prvem delu delavnice bomo izbrana besedila dramaturško razčlenili ter se posebej posvetili razumevanju podteksta in »žanrskemu arhetipu«, ki se skriva pod vsakim prizorom. Pogledali bomo, kakšne prilagoditve je potrebno narediti, da bo besedilo primerno za posamezno skupino. Nedramska besedila (prozo, poezijo) bomo obdelali z vidika možne dramatizacije (za specifično gledališko skupino). Posvetili se bomo tudi problemu, kako se lotiti pisanja besedila na določeno temo za določeno skupino. Namen prvega dela delavnice bo predvsem naučiti se, kako iz teksta izluščimo idejo, ki nas bo pozneje vodila pri celotnem ustvarjanju predstave.
|
Mentorica izobraževanja Kim Komljanec je vsestranska gledališka ustvarjalka, slovenski javnosti najbolj znana kot dramatičarka, deluje pa tudi kot režiserka, dramaturginja, gledališka pedagoginja in lektorica. |
Čas med obema deloma delavnice bo posvečen individualnemu delu s posameznim udeležencem. Izdelali bomo (vsak svojo) priredbo oz. dramatizacijo besedila, ki ga bomo ob pomoči mentorice preko e-pošte izdelovali in dodelovali do drugega dela delavnice.
V drugem delu delavnice bomo na osnovi izdelanih dramskih tekstov (oz. prizorov) izdelali režijsko knjigo oz. načrt poteka vaj/uprizoritve (koncept uprizoritve, ideje za likovno zasnovo, načrt posameznih vaj, potrebnih za posamezne prizore, npr. kako se bo vaja za ljubezenski prizor v dvoje razlikovala od vaj za prizor skupine otrok na dvorišču). Praktično bomo izvedli primere vaj in postavitev posameznih prizorov.
Matjaž Šmalc, 01/24-10-511
Franci Cotman, 01/24-10-523
JSKD