Razpisi in natečaji

Natečaj za oblikovanje plakata na temo "Migranti"

Namenjen: vsem

Datum objave razpisa: petek, 18. september 2015

Rok: nedelja, 27. september 2015, do 23:59

TAM-TAM v sodelovanju z Mirovnim inštitutom objavlja peti natečaj PLAKTIVAT za oblikovanje plakata na temo "Migranti".

 

 Povzetek besedila natečaja 

 Tema natečaja: 

V svetu je skoraj 60 milijonov beguncev, od tega jih je 86 % nastanjenih v državah v razvoju, medtem ko jih v Evropo prispe le peščica. Kljub temu smo sodeč po vsebinah množičnih medijev sredi "najhujše begunske krize" po drugi svetovni vojni, vsak dan smo priča novim objavam, da je v Evropo v letu 2015 čez Sredozemsko morje prišlo "že" 250.000 beguncev, Evropa, ki ima 508 milijonov prebivalcev, pa se že mesece ukvarja z vprašanjem preselitve 60.000 ljudi in kvotnega sistema, po katerem bi Slovenija sprejela "kar" 250 beguncev. Tovrstno navajanje številk povzroča popolno dehumanizacijo, zaradi katere ne vidimo več posameznikov z dostojanstvom, utemeljenimi razlogi za beg in hrepenenjem po varnosti, hkrati pa tovrstna medijska panika ustvarja strah in krepi predsodke.

Osredotočanje na "migracijske tokove" in "upravljanje z migracijami" zamegljuje vzroke za migracije, ki so tesno povezani z vlogo Evrope (in ostalih delov sveta, ki sodijo v globalni sever) pri neokolonialističnih apetitih, "izvažanju" demokracije, kapitalistični globalizaciji in vojnah v "tretjem" svetu, ki so hkrati vir zaslužka v "razvitem" svetu. Migracije so pogosto estetizirane kot fenomen, migranti pa so viktimizirani na način, da ne vzbujajo sočutja ampak odpor, s čimer se predsodki nadalje krepijo. Hkrati je opaziti popoln izostanek dejstva, da migranti uživajo pravico do enakosti, da so vsi ljudje enaki. Razlike med ljudmi se ustvarjajo umetno, prek državnih politik in sil kapitala v mednarodnem prostoru, ki nekatere države obravnava kot prvorazredne in drugorazredne. Posledično potni listi držav globalnega severa odpirajo vsa vrata in je z njimi mogoče potovati povsod (kar v delu sveta povzroča hipermobilnost), potni list držav globalnega juga pa potovanj ne mogoča, kar ljudi sili v izbiranje nevarnih, neregularnih poti, od česar imajo koristi predvsem organizirane mreže tihotapcev z ljudmi. Migracije se vse bolj kriminalizirajo, vse pogosteje vključujejo kaznovalne elemente, kar posledično povzroča kaznovanje migrantov na različnih področjih, vključno z odvzemom svobode gibanja in zapiranja v centre za pridržanje – in sicer ne zato, ker bi bili spoznani za krive kaznivega dejanja, ampak izključno zaradi svojega migrantskega statusa. 

Sporočilo, ki v vseh teh diskurzih največkrat umanjka, je, da smo vsi ljudje rojeni svobodni in enaki. V javnem prostoru je tako potrebna reprezentacija migrantov kot enakopravnih in polnopravnih članov skupnosti vseh posameznikov, ne glede na njihovo poreklo, barvo kože, državo rojstva ali katerokoli drugo osebno okoliščino. Vsi ljudje, ne glede na to, ali so migranti ali ne, imajo pravico do samouresničitve, svobode, zasledovanja svojih sanj in sreče. To sporočilo je potrebno podati brez viktimizacije ali kulpabilizacije migrantov, temveč uporabiti rights-based approach.

Slovenski odnos do priseljencev se ne razlikuje veliko od odnosa katerekoli skupnosti v Evropi. Največje ovire so nepoznavanje, strah pred neznanim, majhna izpostavljenost ljudi drugim kulturam, pa tudi odkrito nasprotovanje priseljencem z izgovori, da imamo preveč "naših" ljudi, ki potrebujejo pomoč in podobno. Nekateri kot izgovor izpostavljajo tudi nevarnost za slovenski jezik in kulturo, vnašanje novih navad, strah pred drugimi veroizpovedmi, itd.

Sporočilo plakata naj bo torej v duhu: Vsi ljudje smo rojeni svobodni in enaki, VSI, ne samo nekateri.

 

 Predmet in cilj natečaja: 

Spremeniti stališče Slovencev do vprašanja migrantov, predvsem pa do sprejetja 250 migrantov v naši državi.

 

 Kdo lahko sodeluje? 

Prijava na natečaj je brezplačna. Natečaj je namenjen vsem ustvarjalcem, tako posameznikom kot agencijam oz. pravnim osebam. Z oddajo plakata na natečaj ustvarjalci pristanejo na vsa njegova določila, tako tista, ki so razvidna iz natečaja kot tista, o katerih je moč sklepati.

 

 Natečajna dokumentacija: 

Kreativna rešitev mora biti ustvarjena za format TAM-TAM plakatnih mest, dimenzijsko se mora ujemati z digitalno tiskarsko tehniko. Upoštevati mora zakonitosti oblikovanja dobrega zunanjega oglaševanja in specifike TAM-TAM oglasnih površin. Prav tako mora upoštevati celostno podobo projekta PLAKTIVAT ter na predviden način vključiti logotipa projekta PLAKTIVAT in aktualnega oglaševalca, v tem primeru MIROVNI INŠTITUT (priloge oz. navodila v nadaljevanju).

  • Tehnična navodila za pripravo datoteke za izdelavo plakata (Digital),
  • komunikacijski brief za oblikovanje plakata,
  • logotip in pravila uporabe logotipa Plaktivat,
  • logotip Mirovni inštitut,
  • pravilnik o delu komisije.

Vsa dokumentacija je dosegljiva na spletnih straneh: http://tam-tam.si/slo/plaktivat.

 

 Prijavna dokumentacija: 

Oddaja oblikovanih plakatov je hkrati prijava na natečaj in je možna izključno preko spleta v elektronski obliki na naslov: plaktivat@tam-tam.si z naslovom "Natečaj – PLAKTIVAT 5 - naslov ali šifra plakata".

Hkrati z datoteko plakata je potrebno priložiti:

  • različico plakata brez avtorskega podpisa (zaradi anonimnosti pri ocenjevanju),
  • naslov oz. šifro plakata,
  • ime in priimek prijavitelja, prijaviteljev - z naslovi in telefonskimi številkami (v primeru, da se na natečaj prijavlja skupina, seznam članov z naslovi …),
  • izjavo o avtorstvu plakata.

Prijavitelj lahko odda tudi več plakatov.

 

 Ocenjevalna komisija in merila za ocenjevanje: 

Izbor najboljšega plakata na razpisano temo bo izbrala strokovna žirija. Sestava žirije bo objavljena naknadno.

Merila za ocenjevanje:

  • tehnična ustreznost (razpisne zahteve),
  • upoštevanost specifike TAM-TAM plakatnih mest,
  • izvirnost,
  • inovativnost,
  • komunikacijska jasnost,
  • pozitivnost sporočila.

Pravilnik o delu komisije bo naknadno objavljen na spletnih straneh http://tam-tam.si/slo/plaktivat.

 

 Roki in dodatne informacije: 

Rok za oddajo plakatov je 27. september 2015 do 24.00 ure. Upoštevane bodo vse prijave, ki bodo oddane v predpisanem roku. Dodatne informacije v zvezi z natečajem so dosegljive preko elektronskega naslova plaktivat@tam-tam.si do vključno 23. septembra 2015.

 

 Nagrade: 

Zmagovalni plakat bo natisnjen in javno objavljen na 500 TAM-TAM plakatnih mestih po Sloveniji, prav tako bo zmagovalni plakat prijavljen v tekmovalne dele festivalov Slovenski oglaševalski festival SOF in Bienale vidnih sporočil Slovenije.
Komisija si pridržuje pravico, da izbere tudi dve ali več zmagovalnih rešitev.
Rezultat natečaja bo objavljen v prvi polovici meseca oktobra 2015 na www.tam-tam.si/plaktivat, www.facebook.com/plaktivat in https://twitter.com/plaktivat.

 

 Povezave: 

 

 

 Več informacij: 

TAM TAM d.o.o.

plaktivat@tam-tam.si

 

 Vir: 

http://tam-tam.si/slo/plaktivat

SHIFT + A